Общее
Андронатій П.І., Матяш В.В.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка, м. КропивницькийФОРМУВАННЯ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ЧЕРЕЗ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ КУРСІВ У MOODLE
Цифровізація суспільства передбачає суттєві зміни в усіх сферах, у тому числі й освіті. Від сучасного вчителя вимагається володіння інформаційно-комунікаційними технологіями, вміння їх залучати у навчальному процесі та організовувати цей процес дистанційно. Все більшу роль у підготовці майбутнього вчителя відіграє формування цифрових компетентностей, а саме, впевнене, критичне й відповідальне використання та взаємодія з цифровими технологіями для навчання, професійної діяльності (роботи) та участі у житті суспільства [2].
Для формування цифрових компетентностей у студентів педагогічних спеціальностей у Центральноукраїнському державному педагогічному університеті функціонує сайт Moodle-ЦДПУ (http://moodle.kspu.kr.ua) [1], що містить спеціально створені для реалізації цієї задачі електронні навчальні курси, наприклад, «Інформаційно-комунікаційні технології» та «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті». Разом з іншими сучасними засобами навчання студентам пропонується опанувати й основні інструменти середовища MOODLE через вивчення курсу «Ознайомлення з можливостями Moodle».
Курс у Moodle-ЦДПУ «Ознайомлення з можливостями Moodle» для студентів педагогічних спеціальностей ( http://moodle.kspu.kr.ua/course/view.php?id=339) передбачає формування у студентів уявлення про можливості системи MOODLE для організації дистанційного навчання учнів та умінь створювати навчальні засоби у цьому середовищі.
Рисунок 1. Сторінка курсу «Ознайомлення з можливостями Moodle
Курс «Ознайомлення з можливостями Moodle» передбачає вивчення таких тем (рис. 1):
1. Поняття про Moodle.
2. Ресурси Moodle.
2.1. Ресурси «Книга» і «Сторінка».
2.2. Ресурси «URL», « Файл» та «Тека».
3. Діяльності Moodle.
3.1. Форум «Новини».
3.2. Діяльність «Вибір».
3.3 Діяльність «Чат».
3.4. Діяльність «Завдання».
3.5 Діяльність «Глосарій».
3.6. Діяльність «Урок».
4. Журнал оцінок.
Підсумкове заняття.
У цілому, інтегрування електронних курсів LMS Moodle із традиційною освітньою системою дозволяє викладачам побудувати більш гнучкий персоналізований процес навчання. Використання таких курсів під час підготовки майбутніх учителів сприяє формуванню у них умінь залучати різноманітні засоби ІКТ у навчальному процесі й готує до майбутньої педагогічної діяльності. Крім того, створення дидактичних та методичних матеріалів засобами LMS Moodle, хмарних сервісів, вікі-сайтів, тестових систем тощо і залучення їх навчанні студентів призводить до формування як цифрового освітнього простору навчального закладу так і формування цифрових компетентностей студента.
Список використаних джерел
- Матяш В.В. Засоби формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх вчителів // Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: зб. тез доповідей учасників всеукр.наук.-практ. семінару (Київ, 12 березня 2019 р.) / за заг. ред., О.В. Овчарук. – Київ.: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України: Київ, 2019 – С. 58-60
- Овчарук О.В. До питання розвитку цифрової компетентності вчителя у європейському баченні // Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: зб. тез доповідей учасників всеукр. наук.-практ. семінару (Київ, 12 березня 2019 р.) / за заг. ред., О.В. Овчарук. – Київ.: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України: Київ, 2019. С. 64-67.