Загальне
Швець Ю.О.
КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" ЗОР
ВИКОРИСТАННЯ МОДУЛЯ ДІЯЛЬНОСТІ "ФОРУМ" ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗВОРОТНОГО ЗВ'ЯЗКУ ПРОЦЕСУ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Модулем діяльності Moodle, за допомогою якого у більшості випадків організовують зворотній зв’язок через оцінювання та коментування. є модуль «Завдання» (Assignment). Особливістю цього модуля є те, що його функціонал націлений на індивідуальну взаємодію викладача та особи, яка навчається. Відповідь на завдання, яка надається студентом, може бачити сам автор та учасники електронного курсу, які мають дозволи викладача або асистента. Бувають випадки, коли доцільним є не тільки оцінка наданої роботи, а і її перегляд та аналіз всіма учасниками електронного курсу. Дану можливість закладено у функціонал модуля діяльності Moodle «Семінар» (Workshop), але даний модуль має відносно складне налаштування під час його встановлення та вимагає значної уваги в процесі використання. Відносно простим модулем діяльності, за допомогою якого можна реалізувати як індивідуальне оцінювання роботи студента, так і представлення та обговорення роботи учасниками електронного курсу, є модуль «Форум» (Forum).
Модуль діяльності «Форум» має декілька режимів роботи відповідно до його типу:
- форум однієї теми учасника;
- форум одного простого обговорення;
- стандартний форум для загального використання;
- форум «Питання - Відповідь».
Для забезпечення означеної вище можливості кращим типом форуму є форум «Питання - Відповідь». Обговорення в цьому типі форуму започатковується викладачем у вигляді питання (завдання). Студент бачить питання, відповідає на нього і після цього бачить відповіді інших студентів та може надати до них свої відповіді. Кожне питання може бути призначене певній групі студентів, якщо режим груп включений на рівні електронного курсу.
Налагодження форуму складається з виконання певного переліку дій, а саме:
- друкування назви форуму, вступного тексту до форуму та вибору типу форуму;
- встановлення термінів доступності форуму, обмежень на розмір та кількість вкладених файлів, показу кількості слів у повідомленні;
- налаштування розсилання повідомлень електронною поштою, умов блокування обговорень та ліміту повідомлень для блокування;
- налаштування способу оцінювання результатів діяльності студентів в межах форуму. На даний час (версія Moodle 3.8) модуль діяльності «Форум» підтримує два способи оцінювання: оцінювання всього форуму (Whole forum grading)
та оцінювання кожного повідомлення форуму (Ratings) з розрахунком підсумкової оцінки тим чи іншим способом.
Відповідно до активованих способів оцінювання в журналі оцінок у визначених його розділах автоматично з’являться елементи оцінювання.
- встановлення загальних налаштувань форуму, обмежень доступності, умов завершення діяльності тощо.
Виконавши всі перелічені вище дії в обраній секції електронного курсу з’явиться діяльність, яка ще не налаштована для роботи зі студентами.
Подальша робота з форумом для викладача полягає у додаванні питань (завдань) для відповідних груп учасників курсу (якщо режим груп у курсі встановлений).
Для додавання файлів до питання (завдання), віднесення питання до відповідної групи тощо, потрібно натиснути на посилання «Додаткові параметри» і виконати налаштування.
Результатом виконання викладачем цих дій в полі форуму з'явиться додане питання (завдання),
для якого можна встановити зірочку (буде показано на першому місті у переліку питань), встановити режим підписки та умови обговорення питання.Для студента, наприклад, члена групи 2 діяльність «Форум» буде показана наступним чином.
Щоб прочитати питання та надати на нього відповідь член групи 2 повинен перейти до питання та натиснути на посиланні «Відповісти».
В наступному віконці студент повинен надрукувати свою відповідь і відправити її до форуму. Якщо активувати додаткові параметри, відповідь можна оформити у HTML-редакторі, прикріпити файл та також надіслати до форуму.
Для наступного члена групи 2 відповідь не буде показана до тих пір, поки він не надасть своєї відповіді і не пройде 30-ти хвилинний період можливості редагування відповіді.
Після 30-ти хвилинної паузи відповіді своїх колег будуть показані члену групи 2, де він може надати свій коментар до відповіді колеги або уточнити свою відповідь.
Для завершення зворотного зв'язку викладачу потрібно оцінити відповіді студентів,
які автоматично будуть показані у журналі оцінок.Натиснення на головній сторінці форуму кнопочки «Оцінка користувачів» надасть можливість викладачеві провести аналіз відповідей кожного з учасників курсу в контексті всього обговорення
та оцінити його.Оцінки цього оцінювання також автоматично з'являться у журналі оцінок.
Представлений тут опис використання модуля діяльності «Форум» був успішно реалізований під час підвищення кваліфікації педагогічних працівників Запорізького регіону у КЗ "ЗОІППО" ЗОР.