Загальне
Франчук В.М.
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
ОРГАНІЗАЦІЯ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗА ДОПОМОГОЮ СТАНДАРТНИХ ЗАСОБІВ СИСТЕМИ MOODLE
Для одержання статистичних даних про навчальну діяльність студентів, а також для їх опрацювання з метою аналізу різних показників успішності з конкретної дисципліни, у системі управління навчальними матеріалами MOODLE є можливість створити журнал оцінок з дисципліни, структура якого містить категорії і підкатегорії. Журнал оцінок – це репозиторій, що містить оцінки за всі види навчальної діяльності студентів, передбачені структурою навчального курсу.
За допомогою стандартних засобів системи MOODLE можна організувати налаштування журналу оцінок, використання яких дозволить викладачам швидко створювати та налаштовувати електронний журнал дисципліни, а студентам переглядати результати своєї успішності у зручному вигляді.
До журналу оцінок входять такі елементи:
• категорія оцінок – за допомогою категорії поєднуються оцінки й міститься налаштування з їхнього опрацювання й відображення;
• елемент оцінювання – містить числове значення оцінки для кожного учасника курсу й налаштування з опрацювання й відображення цього елемента;
• оцінка – це числове значення, прив’язане до учасників курсів. В оцінці міститься саме значення, а також налаштування щодо її відображення, наприклад, налаштування блокування і приховування оцінок. Оцінки містять велику кількість налаштувань для обчислень, підрахунку підсумків і відображення з метою задоволення запитів учасників навчального процесу [1].
Для налаштування журналу оцінок, яке буде відповідати структурі навчального курсу доцільним є використання категорій оцінок. За допомогою категорій оцінок можна створювати різну структуру для підрахунку та відображення оцінок у журналі.
Наприклад, можна створити структуру категорій та елементів оцінювання для журналу оцінок навчальної дисципліни, яка складається з кількох модулів (Рис. 1). У цьому випадку, для категорій «М1», «М2», «М3», «М4» та «М5» використовується стандартна формула підрахунку суми балів за всіма видами діяльності та елементами оцінювання кожного модуля окремо. Для категорії «Поточний контроль» потрібно прописати формулу:
=([[M1]]+[[M2]]+[[M3]]+[[M4]]+[[M5]])/S*100,
де [[M1]], [[M2]], [[M3]], [[M4]], [[M5]]) сума балів за кожний модуль, а S за замовчуванням дорівнює 100, або дорівнює сумі максимальних значень балів за кожний модуль. Якщо усі види діяльності курсу в сумі дають 100, то цю формулу змінювати (редагувати) не потрібно. Ця формула є ще зручною у випадку, коли потрібно види діяльності у різних курсах оцінювати з однаковою кількістю балів, тоді значення S у формулі потрібно змінити на суму балів які накопичують студенти за весь курс, тобто на суму максимальних значень балів за кожний модуль. Таким чином, використання такої формулу дозволить перевести будь-яку кількість набраних балів студента у 100 бальну систему.
Рис. 1
Категорія «Семестровий контроль» використовується для виставлення результатів проведення заліків, екзаменів або інших форм контролю. У випадку, якщо залік чи екзамен проводиться у вигляді тестових завдань достатньо у категорію «Семестровий контроль» додати вид діяльності «Тест».
Остання категорія, яка створюється у курсі за замовченням, «Загальне за курс» використовується для підсумкового оцінювання результатів навчання студентів за курс та обраховується за такою формулою:
=([[PK]]+[[SK]])/2,
де, [[PK]] – це результати поточного оцінювання, [[SK]] – це результати семестрового оцінювання (Рис. 2).
Рис. 2
Щоб налаштувати велику кількість курсів, де потрібно здійснити оцінювання за однією і тією ж структурую, доцільним є створення курсу шаблону, який можна потім імпортувати у інші курси. Якщо у закладі вищої освіти використовується інша модель оцінювання навчальної діяльності студентів ніж наведена у прикладі, то структуру журналу оцінок можна адаптувати або відкоригувати під потреби відповідної моделі оцінювання навчальної діяльності студентів закладу вищої освіти.
Список використаних джерел
- Франчук В.М. Адміністрування веб-орієнтованих навчальних комп’ютерних систем: навчально-методичний посібник для студентів фізико-математичних та інформатичних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів. – Вид-во К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016. – 112 с.
- Франчук В.М. Адміністрування веб-орієнтованих навчальних комп’ютерних систем: навчально-методичний посібник для студентів фізико-математичних та інформатичних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів. – Вид-во К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016. – 112 с.